Albert Heijn haalt rookwaar uit het zicht

24-09-2015 09:06
In vijftien winkels van Albert Heijn ligt rookwaar de komende zes weken niet meer in het zicht. Moederbedrijf Ahold gaat zo onderzoeken welk effect het afdekken van sigaretten, shag en sigaren heeft op het koopgedrag van klanten.
Albert Heijn haalt rookwaar uit het zicht
 
INVLOED
In de betreffende winkels, waaronder twee Albert Heijn to go's, worden verschillende vormen van afdekken getest; gesloten deuren, lamellen en automaten, zo schrijft het AD. De supermarktketen wil zo uitzoeken wat voor klanten en medewerkers het best werkt.
 
KWART
Volgens website Marketingtribune haalt ongeveer een kwart van de Nederlanders sigaretten in de supermarkt. Met het afdekken zegt Ahold niet te willen voorkomen dat klanten peuken halen, maar wil het concern vooral een bijdrage leveren aan de groeiende maatschappelijke wens om anders met de verkoop van tabak om te gaan. 
 
STOPTOBER
Albert Heijn steunt dit jaar ook Stoptober, een campagne waarin rokers en niet-rokers elkaar helpen om 28 dagen te stoppen met roken. Met deze initiatieven wil de supermarktonderneming klanten die willen stoppen met roken een steuntje in de rug bieden. Albert Heijn zal onder andere flyers op de toonbanken leggen en zijn medewerkers aansporen deel te nemen aan het initiatief.
 
© metronieuws.nl/ Esther Zandberg.