'Hardnekkige' storing T-Mobile opgelost
15-08-2015 12:18
Het telecombedrijf was vannacht begonnen met klanten weer langzaam op het netwerk aan te sluiten. "Dit kan nog even duren, om overbelasting te voorkomen. We houden jullie op de hoogte!", viel te lezen op Twitter.
T-Mobile heeft de grote storing die gistermiddag begon zo goed als opgelost. Rond 11.30 uur had 95 procent van de getroffen gebruikers weer bereik.

Klanten werden via de website op de hoogte gehouden van de vorderingen.
De storing ontstond gistermiddag rond 14.00 uur. Door een softwarefout in een datacentrum konden de simkaarten niet aan het netwerk worden gekoppeld.
Ongeveer eenderde van de ruim 3 miljoen T-Mobile-klanten had last van het euvel. Zij konden niet bellen of gebeld worden en ook geen data verzenden.
Hardnekkig
Het bedrijf hoopte dat de storing binnen enkele uren kon worden opgelost door uit te wijken naar een back-upsysteem, maar het probleem bleek hardnekkiger dan gedacht.
T-Mobile zegt dat er gekeken wordt of de getroffen gebruikers een compensatie krijgen, maar details zijn nog niet bekend.
nos.nl/ EPA