Ron reageert 'onbetaalbaar' op nepklacht aan ABN AMRO

14-09-2015 17:47
In een melige bui postte Bert Meesters een nonsensklacht op de facebookpagina van ABN AMRO. Ron van het webcareteam gaf een gewiekst antwoord en dat zorgde ervoor dat klacht en antwoord op sociale media rondgingen. 'Een keer viral gaan', die kan ook weer van m'n bucketlist', reageert Bert uit Heemskerk.
 
De jongeman wilde vrijdag pinnen op Schiphol, maar de automaat weigerde het ingevoerde bedrag uit te betalen. Bert had een bedrag had ingevuld met 9 nullen. ,,Hier was ik natuurlijk niet van gediend'', doet de 27-jarige zijn beklag op de facebookpagina van ABN AMRO. ,,U begrijpt dat de teleurstelling enorm groot is en dat ik graag mijn gewenste bedrag alsnog zou willen ontvangen. Indien dit niet in een keer mogelijk is, mag dit ook in termijnen gebeuren.''
 
Webcaremedewerker Ron ging direct semi-serieus in gesprek met de klant. Bijvoorbeeld door te vragen of Bert al had gedacht aan sparen. Door zijn gehaaide antwoorden werd hij door enthousiaste lezers direct bestempeld als 'werknemer van de maand'. 
 
Intentie
Het was voor ABN AMRO niet de intentie viraal te gaan, laat woordvoerster Saskia Kranendonk weten. ,,Ons doel is om onze relatie met klanten te versterken, de verwachtingen van klanten te overtreffen en de dialoog aan te gaan. Dit doen we 24 uur per dag via Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube en sinds kort ook met WhatsApp. We vonden de post van Bert ontzettend leuk en het nodigde onze medewerker Ron uit met een antwoord te komen waar een humoristische ondertoon in zat.''
 
Dat de bank reageert op een onzinklacht is vooral 'om zijn verwachting te overtreffen', zo vertelt de zegsvrouw. En dat is gelukt. Dat ABN daadwerkelijk zou reageren op zijn bericht had Bert niet verwacht. Kranendonk: ,,Daarnaast houdt 'onze Ron' wel van een grap.''
 
Viraal
Facebookers konden de lol ook wel inzien van het gesprek tussen de twee. De klacht van Bert is sinds vrijdag al bijna 14.000 keer geliket. Een reden voor de website Beste Sociale Media om het bericht uit te lichten. ABN AMRO vindt het in één woord geweldig dat de website de post heeft opgepikt. Ook Bert reageert euforisch. ,,Ik lach me kapot. Humor is het allerbelangrijkste wat er is in het leven, en gelukkig hebben Ron en ik hier veel mensen mee kunnen vermaken!''
 
ad.nl/ © Facebook.